Repertuar symfoniczny orkiestry

There are no translations available.

PROGRAM

L. van Beethoven - Symfonia nr.3 Es-dur  "Eroica"  45'

  • Allegro con brio
  • Marcia funebre-Adagio assai
  • Scherzo-Allegro vivace
  • Finale-Allegro molto

PROGRAM

  • Symfonia h-moll - Ignacy Jan Paderewski (1860-1941) „POLONIA” op. 24
  • Allegro vivace e molto appasionato
  • Andante con moto
  • Vivace

PROGRAM

  • Uwertura do opery "Andromeda" (1806)
  • Adagio
  • Moderato poco agitato
  • Allegro assai

SYMFONIA – C- Dur Op.11 – Józefa Elsnera

  1. I. Adagio - Allegro
  2. II. Andante
  3. III. Menuetto. Allegro - Trio - da capo
  4. IV. Rondo. Allegro moderato

PROGRAM

SYMFONIA E-MOLL OP.7 "ODRODZENIE" - Mieczysława Karłowicza

  • I Andante
  • II  Andante non troppo
  • III  Vivace
  • IV  Allegro maestoso

PROGRAM

Symfonia Nr 2 c-moll „Charakterystyczna” Op. 15 - Ignacy Feliks Dobrzyński

  • Allegro vivace
  • Andante grazioso
  • Alla Masovienna
  • Alla Cracovienna

PROGRAM

Koncert na fortepian i orkiestrę e-moll op.11 – Fryderyk Chopin

  • Allegro maestoso
  • Romance. Larghetto
  • Rondo. Vivace
  • Rondo à la Krakowiak F-dur na fortepian i orkiestrę op. 13 - Fryderyk Chopin

PROGRAM

  • Koncert na Orkiestrę i  fortepian f-moll op.21- Fryderyk Chopin
  • I Maestoso
  • II Larghetto
  • III Allegro Vivace

PROGRAM

  • Uwertura koncertowa op. 1- Ignacy Feliks Dobrzyński
  • Wariacje B-dur op. 2 na temat "Là ci darem la mano" na fortepian i orkiestrę- Fryderyk Chopin
  • Rondo F-dur à la Krakowiak op. 14 na fortepian i orkiestrę - Fryderyk Chopin
  • Fantazja A-dur op. 13 "Na tematy polskie"- Fryderyk Chopin
  • Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22 na fortepian i orkiestrę - Fryderyk Chopin

PROGRAM

  • Fantazja Polska op. 13 na fortepian i orkiestrę– Fryderyk Chopin
  • Fantazja Polska op. 19 na fortepian i orkiestrę – Ignacy Jan Paderewski

PROGRAM

  • Etiuda b-moll - op.4 - Karola Szymanowskiego
  • Uwertura koncertowa "Bajka" op.10  - Stanisława Moniuszki
  • Koncert na fortepian i orkiestrę a-moll op. 17 - Ignacego Jana Paderewskiego - arcydzieło polskiej muzyki romantycznej.

 


PROGRAM

  • Uwertura do Królowej Jadwigi - Karol Kurpiński
  • Introitus - Kazimierz Rozbicki
  • "Powracające Fale" - poemat symfoniczny, - Mieczysław Karłowicz

PROGRAM

  • Uwertura koncertowa E-dur  op. 12 - Karol Szymanowski
  • IV Symfonia Koncertująca na fortepian i orkiestrę op. 60 - Karol Szymanowski

PROGRAM

  • II koncert skrzypcowy D-dur,. Emil Młynarski
  • Symfonia e-moll "ODRODZENIE"op.7 -  Mieczysław Karłowicz

PROGRAM

  • II Symfonia B-dur op. 19 - Karol Szymanowski
  • Marsz „I Brygada” - muzyka: autor nieznany, słowa T. Biernacki, A. Hałaciński
  • „Szara  piechota” - muzyka L. Łuskino lub B. Lubicz- Zachorski
  • „Przybyli Ułani”, „Wojenko, Wojenko” - melodia ludowa, muzyka: autor nieznany

PROGRAM

I. Uwertura do operetki „Chłop i poeta” – Franz von Suppe

II. „Erster Walzer Potpourri” – ukł. Carl Robrecht

  1. „Usta milczą” – z operetki „Wesoła wdówka” Fr. Lehar
  2. „Wiejskie jaskółki z Austrii” – J. Strauss
  3. „Marzenie miłosne” – A. Czibulka
  4. „Fale Dunaju” – J. Ivanovici
  5. „Wino, kobieta i śpiew” – J. Strauss
  6. „Moje życie to wino i radość” – J. Strauss
  7. „Chwalmy cichą nocą” – z op. „Włóczędzy” C.M. Ziehrer
  8. Walc z opery „Faust” – Ch. Gounod
  9. „Świecące gwiazdy” – C. Robrecht
  10. „Mieszkańcy Schonbrunn” – J. Lanner
  11. „Wiosna” – R. Brecht
  12. „Theresen – Walzer” – C. Faust
  13. „Ponad falami” – J. Fosas
  14. „Odgłosy wiosny” – J. Strauss

XVII. Uwertura do op. „Lekka Kawaleria” – Franz von Suppe

XVIII. „Zwiete Walzer Melodienfolge” – ukł. Carl Robrecht

  1. „Złota miłość” – C. Robrecht
  2. „Mała kobietka, fajna kobietka”
  3. „W oczy spójrz odważnie mi” – Z. Zeller
  4. „Walc lagunowy” – J. Strauss
  5. „Marzenie miłosne po balu” – A. Czibulka
  6. „Pieśń wiosenna” – Ch. Gounod
  7. „Wybacz mi ale miłość trwa” – C. Zeller
  8. „Gdy wśród traw serce znów...” – F. Lehar
  9. „Królewicz pokochał królewnę” – F. Lehar
  10. „Nic na to nie poradzę” – F. Lehar
  11. Walc z op. „Piękna Galatea” – F. von Suppe
  12. „Noc księżycowa nad Elsterą” – O. Fetras
  13. „O młynarce z pewnej wsi” – C. Zeller
  14. „Wiedeńskie dziewczęta” – C. Ziehrer
  15. „Czy to walc co w powietrzu drży” – O. Nedbal
  16. „Czy to szczęście me...” – F. Lehar

XXXV. „Nad pięknym modrym Dunajem” op. 314 – J. Strauss

XXXVI. „Annen Polke” op. 117 – J. Strauss

XXXVII. „Wiener Blut” walc op. 354 – J. Strauss

 


    PROGRAM

    I. Polonez „A-dur” – Fryderyk Chopin

    II. „Wiązanka Pieśni Żołnierskich – układ i aranżacja  Bogumił Łepecki

    1. Marsz Polonia – muzyka: autor nieznany
    2. „Wyszła na Góreczkę” – muzyka: autor nieznany
    3. „Ułani, ułani malowane dzieci” – muzyka: autor nieznany
    4. „Ojcze z niebios, Boże Panie” – muzyka Stanisław Moniuszko, sł. W. Wolski
    5. Marsz „I Brygada” – muzyka: autor nieznany, sł. T. Biernacki, Hałaciński
    6. „Hanis, moja Haniś” – muzyka: autor nieznany
    7. „Szara piechota” – muzyka L. Łuskino lub B. Lubicz-Zachorski
    8. „Ksiądz mi zakazywał” – muzyka: autor nieznany
    9. „Rozkwitały pęki białych róż” – muzyka M. Słobudzki, słowa K. Soczyński
    10. „Jeszcze jeden mazur dzisiaj”- muzyka F. Tymolski, L.K. Łubiński
    11. „Wszystko mi jedno” – muzyka: autor nieznany
    12. „Wojenko, wojenko” – muzyka: autor nieznany
    13. „Boże, cos Polskę"- muzyka J.P. Solie, słowa A. Feliński
    14. „Maki” – muzyka St. Niewiadomski, słowa K. Makuszyński
    15. Marsz „Piechur” – muzyka: autor nieznany
    16. „Tam na błoniu błyszczy kwiecie” – muzyka W.R Gallenberg
    17. Marsz „Morze, nasze morze” – muzyka i słowa A. Kowalski
    18. „Rota” – muzyka F. Nowowiejski, słowa M. Konopnicka
    19. „Warszawianka 1831 roku”- muzyka K. Kurpiński, sł. C. Delavigne

    III. „Wiązanka pieśni legionowych” - ukł. Piotr Perkowski, aranżacja Bogumił Łepecki

    1. „Pobudka”
    2. „Kadrówka”
    3. „Jak to na wojence ładnie”
    4. „Hej idą strzelcy”
    5. „Siekiera motyka”
    6. „Maryśka”
    7. „Karafijoł”
    8. „Świstak”
    9. „Smutna jest dola ma”
    10. „A. muzyka tirki, tirli”
    11. „Przybyli ułani”
    12. „O mój rozmarynie”
    13. „Marsz strzelców”
    14. „Hasło Wojska Polskiego”

    IV. Mazur z opery „Straszny Dwór” - Stanisław Moniuszko

    PROGRAM

    1. Wiązanka „Kwiaty Polskie” - Wojciech Osmański, op. 225 aranżacja orkiestrowa Bogumił Łepecki
    • „Polonez”
    • „Mazur”
    • „Moderato”
    • „Andante”
    • „Moderato”
    • „Polonez”
    • „Owczarek” – polska melodia popularna
    • „Góralskie” – melodia góralska
    • „Przepióreczka” - polska melodia popularna
    • „Krakowiak”
    • „Dwa Bratanki” - polska melodia popularna
    • „Łobozowanie”- polska melodia popularna
    • „Mazur”
    • „Tam na Błoniu” - polska melodia popularna
    • „Krakowiak”
    • „Mazur”
    • „Marsz”
    • „Polonez”
    • „Allegro”
    • „Andante”
    • „Allegro”
    • „Obertas”

    2. Mazur z op. „Straszny Dwór” – Stanisław Moniuszko

    3. „Kujawiak” - Henryk Wieniawski 4 „Menuet” z op. 14 nr 1 - Ignacy Jan Paderewski

     


    PROGRAM

     

     

    „Wiązanka Pieśni Powstańczych - w opracowaniu Bogumiła Łepeckiego

     

    • "Modlitwa Armii Krajowej" - muzyka i słowa A.Kowalski

    Ad. - Pokolenie wojenne doskonale wie, że jest to wersja pieśni - modlitwy, oparta na wspaniałym utworze kpt. Adama Kowalskiego, oficera Wojska Polskiego. W każdym większym oddziale zaczynano dzień tą Modlitwą. Tak było też u „Jędrusiów”. Kiedy zapadał zmierzch i na niebie bezchmurnym rozbłyskiwały gwiazdy, lub kiedy rozjaśniał horyzont blady świt, niosła się echem ta modlitwa nad wierzchołkami sosen i jodeł, a każdy z nas słowami tej modlitwy prosił, aby dożył wolnej Ojczyzny, aby „stała się twierdzą nowej siły”.

    • "Marsz Mokotowa" - muzyka J. Markowski, słowa M. Jezierski

    Ad.  - „Jan Markowski należał do ZWZ i w tej organizacji znany był pod pseudonimem - nazwiskiem „Jerzy Molicki”. Jego powstańczy „Marsz Mokotowa” należy do najpiękniejszych pieśni Polski Walczącej. Skomponował go po 20 sierpnia 1944 roku. Słowa napisał pchor. „Karnisz” - Mirosław Jezierski. „Marsz Mokotowa” został przesłany kanałami do Śródmieścia i jako pierwszy wykonał go Mieczysław Fogg, przyjaciel Markowskiego. Od tej pory „Marsz” śpiewany był nieomal w całej Warszawie; niebawem stał się  nieoficjalnym hymnem wszystkich powstańców.

    • „Hej chłopcy” - muzyka i słowa K. Krehelska

    Ad. - Narodzinom piosenki patronował Mokotów oraz organizacja, do której należała „Danuta” (pseudonim Krystyny Krahelskiej) i która w czasie Powstania weszła w skład pułku „Baszta”. Piosenka powstała 1 lub 2 stycznia 1943 r. W drugiej połowie lutego „Danuta” pojechała do Warszawy, by ją zaprezentować na specjalnym koncercie dla harcerzy z „Baszty” w zakonspirowanym mieszkaniu przy ulicy Czernockiego na Żoliborzu. Zdobyła z miejsca ogromną popularność, szczególnie wśród członków Szarych Szeregów ii Grup Szturmowych Batalionu „Zośka”. 20 listopada tego roku „Hej, chłopcy” wydrukowana została na łamach wychodzącego w Warszawie podziemnego dwutygodnika harcerskiego „Bądź gotów”, organu „Zawiszy”. To spowodowało, że niebawem rozbrzmiewała  także w oddziałach partyzanckich w Puszczy Kampinoskiej i nawet pod Grodnem.

    • „Kołysanka” - muzyka i słowa St. Magielski
    • „Serce w plecaku” - muzyka i słowa M. Zieliński

    Ad. - Najpierw był wiersz pod tym samym tytułem. Michał Zieliński napisał go w 1933 r. na konkurs ogłoszony przez gazetę „Żołnierz Polski”. Wiersz został wydrukowany w prasie, a następnie wszedł do wydanego w 1938 roku zbiorku „Wiersze żołnierskie”. Od tego momentu rozpoczyna się narastanie popularności „Serca w plecaku” do melodii skomponowanej również przez kpr. Michała Zielińskiego. Ale pełną i niecodzienną, jak na piosenkę żołnierską, sławę zdobyło „Serce w plecaku” w latach 1939-1945. Śpiewano ją w kraju i za granicami, w wojsku i w oddziałach partyzanckich, a nawet w więzieniach niemieckich i obozach koncentracyjnych. Rozpowszechniła się również w niektórych obozach jenieckich, dokąd ponieśli ją pod koniec 1944 roku powstańcy warszawscy.

    • „Pałacyk Michla” – muzyka zapożyczona z pieśni „Nie damy Popradowej fali” – autor nieznany, słowa J. Szczepański

    Ad. 31 - W pierwszych dniach Powstania, kiedy zwycięskie walki zgrupowania ppłk. „Radosława” - Jana Mazurkiewicza z niemieckimi czołgami napawały powstańców radością i dawały poczucie wyzwolenia spod nienawistnej okupacji, w czasie chwilowego odpoczynku, 5 sierpnia na ulicy Wolskiej powstała piosenka Batalionu „Parasol”. Autor, pchor. „Ziutek”, skomponował ją w czasie, gdy ze swą drużyną pełnił służbę na terenie Pałacyku Michla. Taki też tytuł dał piosence. Miesiąc później poległ w obronie Starego Miasta. Gorącym propagatorem piosenki Batalionu „Parasol” był Mieczysław Fogg, żołnierz zgrupowania Armii Krajowej ze Śródmieścia. Wprawdzie nie walczył na pierwszej linii, ale za to wędrował od piwnicy do piwnicy, od barykady do barykady i w chwilach, kiedy cichły strzały, gdy nie padały pociski, śpiewał na prowizorycznych, naprędce ustawionych ze stołów estradach. Śpiewał ku pokrzepieniu serc piosenki Polski Podziemnej, śpiewał piosenki żołnierskie, a nawet przedwojenne.

    • „Piosenka o mojej Warszawie” - muzyka i słowa A. Harris
    • Warszawskie dzieci” - muzyka A. Panafiuk, słowaSt. R. Dobrowolski

    Ad. - Pieśń, którą „Goliard”- Stanisław Ryszard Dobrowolski napisał przed wybuchem Powstania, ukazała się 4 lipca 1944 roku na łamach podziemnego dziennika „Demokrata” nr 133. 1 sierpnia utrwalono ją na płycie z zamiarem nadawania w programie, do tej pory konspiracyjnej, a teraz już powstańczej radiostacji „Błyskawica”. Po wojnie doczekała się licznych publikacji. W 1945 r. trafiła na łamy śpiewnika „Idzie żołnierz”, który Bronisław Rutkowski „Korycki”, w latach okupacji szef tajnej grupy kompozytorów AK w Warszawie, a po wojnie emigrant, wydał w Rzymie staraniem Polskiej Ymci.

    „Wiązanka  Andersowska” - układ i aranżacja Bogumił Łepecki

     

    • Czerwone maki na Monte Cassino” – muzyka A. Schultz
    • „Dywizjon 303” – muzyka H. Fajt
    • „Karpacka brygada” – muzyka i słowa M. Hemar

    PROGRAM

    „WIĄZANKA PATRIOTYCZNA” - układ i aranżacja Bogumił Łepecki

    • Marsz „Polonia” – muzyka: autor nieznany
    • Marsz „I Brygada” – muzyka: autor nieznany, słowa T. Biernacki, A. Hałaciński
    • „Rozkwitały pęki białych róż” – muzyka M. Słobudzki, słowa K. Oczyński
    • „Jeszcze jeden mazur dzisiaj” – muzyka F. Tymolski, L.K. Łubiński
    • „Wojenko, wojenko” – melodia ludowa, muzyka: autor nieznany
    • „Boże, coś Polskę” – muzyka J.P. Solie, słowa A. Feliński, A. Górecki
    • Marsz „Szara piechota” – muzyka L. Łuskino lub B. Lubicz - Zachorski
    • „Rota” – muzyka F. Nowowiejski, słowa M. Konopnicka
    • „Warszawianka 1831 roku” – muzyka K. Kurpiński, słowa C. Delavigne, przekład K. Sienkiewicz

     

    Wszystkie utwory w opracowaniu i aranżacji Bogumiła Łepeckiego